Част от магистралите трябва да бъдат строени на концесии, защото така няма да се харчат огромни средства от бюджета на държавата, смята регионалният министър

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) няма нужда от това да бъде разформирована, а да бъде подкрепена, заяви пред БНТ служебният регионален министър арх. Иван Шишков.

"Когато има задълбочена работа между ръководството на МРРБ и АПИ, могат да се случват нещата, но някой трябва да подреди нещата, а не само да критикува. В момента инхаус процедури не се провеждат", каза Шишков.

Той обясни, че темата за пробите и излезлите резултати от тях станали повод за политическо обстрелване между партиите в предизборната кампания. Взимането на пробите е основно и с единствената цел да знаем пътищата в какво състояние са и какви ремонти да се предвидят. Основният проблем на пътищата е начинът, по който са строени и са ремонтирани, посочи Шишков.

"След 10-15 дни ще направим така, че да обобщим резултатите от проверките и ще дадем ясен алгоритъм на следващия редовен кабинет, за да може да ремонтира магистралите", увери арх. Иван Шишков.

За Великден МРРБ има амбицията да пусне движението в две части на две магистрали от "Ботевград-Мездра" и една измъчена магистрала - магистрала "Европа" и частта, която е непосредствено преди ГКПП "Калотина". Много е важно да строим повече магистрали, настоя регионалният министър.

Трябва да се промени икономическият механизъм, по думите му. Според него част от магистралите трябва да бъдат строени на концесии, защото така няма да се харчат огромни средства от бюджета на държавата. Тунелът под Петрохан и магистрала "Рила" могат да бъдат реализирани през концесия.

За увеличението на ТОЛ таксите, Шишков заяви, че тол таксите ще бъдат вдигнати, но ще има различни ставки за превозвачите. В момента се изчиства справедливият механизъм за ТОЛ таксите.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.