Граждани и фирми вече няма да разнасят скици на хартия по институциите
До края на годината окончателно ще заработи новата кадастрално-административна и информационна система (КАИС) на Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК), съобщи на своя сайт министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
В системата "са заложени всички нови параметри и изисквания според действащата нормативната уредба и иновациите в дигиталните технологии, така че да отговаря на съвременните изисквания за мрежова и информационна сигурност и на очакваните големи натоварвания при предоставяне на данни и услуги".
В новата КАИС са автоматизирани процесите по предоставяне на справки и документи, което значително ще намали срока за изпълнение на предоставяните услуги на гражданите, бизнеса, държавните и общински администрации. Освен това са надградени и процесите за вътрешни електронно-административни услуги, което ще обезпечи служебния обмен на информация между държавните и общински ведомства и ще намали административната и финансова тежест за гражданите и бизнеса.
Новата система влиза в експлоатация паралелно с подготвяните промени в Закона за кадастъра и имотния регистър, с които държавата най-после започва да електронизира услугите на службите по геодезия и картография и премахва издаването и разнасянето на хартиени документи между различните институции. Така гражданите и бизнесът ще престанат да бъдат „куриери“ на документи като например хартиени скици на имоти между институциите.
Новата КАИС е разработена от „Информационно обслужване“ АД в рамките на проект „Развитие на специализираните информационни системи за пространствени данни на Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК)“.
Според графика прехвърлянето на данни в системата ще бъде в рамките на 5 дни - между 11 и 15 декември, и в този период информационните системи и порталът за електронни услуги няма да са достъпни, а АГКК няма да изпълнява услуги от кадастралната карта и кадастралните регистри.
Старата информационна систем