"По-шокиращата цифра е че 1,8% от децата до 12 години вече са опитали амфетамини"

Свидетели сме на един урок, как се употребяват наркотици. На практика тази реклама е пропагандиране на употребата на наркотици.

Това предупреди в интервю пред БНР Юлия Георгиева от Центъра за подкрепа на зависими от наркотици и алкохол. Тя е сигнализирала за бруталната реклама в социалните мрежи, в която инфлуенсърка, хваната за шофира под въздействието на наркотици, показва как се шмърка безалкохолна напитка на прах.

"Клипът е видян е от много хора и затова се чувствах длъжна да предупредя родителите за опасността за децата им. Рекламира се енергийна напитка, която се шмърка през носа. Едно комплектче, което е с тръбичка за употреба. Смущаващо е, че това нещо е в грамове и се показва, как се приемат наркотици. Това, което най- много ме притеснява, че с това се отваря една врата пред младите хора, които все още имат някаква бариера да опитат наркотици“, коментира Юлия Георгиева.

И според нея този клип показва първата стъпка за взимане не забранени вещества.

"Сблъскваме се и с проблема, че в българските училища няма качествена ефективна програма за превенция за употреба на наркотици. Този закон за пропагандата за нетрадиционна сексуалност забрани здравното и сексуалното образование. Децата няма как да бъдат запознати с други варианти за справяне със стрес и емоции, и те започват да се учат от интернет", предупреди Георгиева.

Тя изнесе потресаващи факти на европейско проучване, че децата от България са на първо място по употреба на тютюн и алкохол:

"По-шокиращата цифра е че 1,8% от децата до 12 години вече са опитали амфетамини."

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.