При запазване на по-ниска избирателна активност, предимството е за Хекимян, при повишена - Григорова има шанс да стане втора, казва Боряна Димитрова

В битката за София интригата е за второто място - под процент разлика. Очаква се избирателната активност да е около 41%. Това сочат данните от експресното проучване за София, проведено в периода 21-24 октомври от „Алфа Рисърч“, по поръчка на bTV.

Изследването е представително за пълнолетното население с право на глас за местни избори 2023 г. в Столична община. Използвана е стратифицирана двустепенна извадка с квота по основните социално-демографски признаци. Анкетирани са 800 граждани. Информацията е събрана чрез пряко стандартизирано интервю по домовете с таблети и чрез телефонно интервю.

Електоралните нагласи са както следва:

Васил Терзиев, ПП-ДБ и „Спаси София“- 29,8%

Антон Хекимян, ГЕРБ-СДС - 21,1%

Ваня Григорова, БСП - 20,2%

Деян Николов, „Възраждане“ – 10,2%

Вили Лилков, коалиция КОД – 8,3%

Ивайло Вълчев, ИТН – 3,4%.

„Комфортна преднина от около 29,8% за кандидата на ПП-ДБ и „Спаси София“ Васил Терзиев. Антон Хекимян – ГЕРБ-СДС – 21,1% и Ваня Григорова, подкрепена от БСП, „Левицата“ и други партии – 20,2%. Под процент разлика между вторите двама“, каза социологът Боряна Димитрова.

По думите ѝ ако имаме повишена активност сред кандидатите в последните дни преди изборите или в самия изборен ден, може ситуацията да бъде пренаредена.

„Виждаме силна кампания на Ваня Григорова, която се изстрелва много над партийната листа. Тя има ръст в хода на кампанията и при увеличаване на избирателната активност има шанс да стане втора в битката за балотажа. При запазване на по-ниска избирателна активност, предимството е за Хекимян. Ръст на избирателната активност води до мобилизация“, допълни Димитрова.

Един от големите залози на местния вот в неделя е избирателната активност. Проучването на „Алфа Рисърч“ пргонозира около 41%.

„Има още около 20%, които се колебаят. На местни избори мобилизацията е малко по-слаба отколкото на парламентарни, но зависи от характера на надпреварата. Където се усеща предрешена надпревара, мобилизацията е по-слаба. Там, където в края на кампанията има увеличаване на залога, по-силни кандидати и неизвестност на резултата, интересът започва да се покачва“, коментира социологът Боряна Димитрова.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.