ПП-ДБ правят 3 основни грешки в кампанията си
Измина цяла седмица от началото на предизборната кампания. И въпреки всички очаквания за яростно развитие, засега виждаме пълна скука.
Това коментира във "Фейсбук" Любомир Аламанов.
Странно вяла кампания. Особено от страна на ПП-ДБ, към които очакванията бяха най-големи, с оглед на първоначалните резултати от социологическите проучвания.
Дотук се виждат три техни фрапиращи грешки:
1. Липсва единна централизирана кампания. Имат какво да кажат, но го правят поединично, разпиляно.
2. Противоречие в посланията. От една страна се правят колажи на Борисов и Пеевски, от друга представители на ПП-ДБ говорят как искат да правят общо управление, само Борисов и Пеевски да станат добри. Подобни противоречия объркват избирателите. Даже най-верните.
3. Изчезването на Христо Иванов. Не може един от лидерите на коалицията да се скрие от общественото пространство по време на кампания. Сигурно обикаля да говори със структурите, но трябва да се появява и пред по-голяма аудитория. Особено когато трябва да има спокоен и нормален разказ за случилото се през последната година в сферата на конституционните промени, какво се направи, какво се обърка и какво предстои. Лидерът трябва да направи това.
Изобщо, част от екипа на ПП-ДБ, включително самите кандидати, сякаш възприемат на шега тази кампания. И се занимават с други дейности. Ако не им се занимава с политика и с избори, да си кажат. То пък никой не ги кара насила.
А ако от самоувереност предполагат, че ще получат достатъчно гласове без да полагат усилия, може да бъдат изненадани неприятно. Техните избиратели не си дават лесно доверието. Странно, че не са го разбрали досега.
Остават три седмици кампания. Ако ПП-ДБ не променят подхода си, загубата им ще бъде по-голяма, отколкото предполагат.
Липсата на комуникации ражда кризи. А за нуждата от комуникационна трансформация даже няма да споменавам.
Спокоен ден!