Това е санкция от друго правителство, която трябва да получи верификация от нашата съдебна система.
Според мен не сме загубили суверенитет, напротив връща се. Тази голяма корупция, която съществува отнема суверенитета и прави държавата ни слаба. Това заяви политологът Даниел Смилов в предаването „Здравей, България“ по "Нова телевизия".
По думите му последиците трябва да вървят в две посоки: наказателно-правната и политическата линия за поемане на отговорност. Според него в списъка фигурира и името на бившия премиер Бойко Борисов.
Това е структурен проблем. Тези афери не са разследвани както трябва. Въпросът защо Борисов не е споменат е интересен. България не е автокрация, не е пропаднала държава. Тя е страна, която сама може да се справи с такава ситуация – чрез избори, чрез промени в самите партии. Ако нищо не стане ще продължим да циклим в този кръг – невъзможност да се състави устойчиво правителство, посочи Смилов.
Относно санкциите по „Магнитски“ са заложени и геополитически интереси. Това коментира социологът Първан Симеонов.
Това е санкция от друго правителство, която трябва да получи верификация от нашата съдебна система. Политическите последици са свързани със съдбата на единия лагер – ГЕРБ и БСП и преди това ДПС. Бенефициент от това могат да бъдат „Продължаваме промяната“ и „Демократична България“. Не смятам, че може да се случи голямо пренареждане от това, смята Симеонов.
България постоянно е в предизборна кампания. Също вярно е, че Борисов е в центъра. Според мен той е човекът който практически трябва да прави крачки назад. Това е обществената ситуация. Това е фигура, която най-ярко се олицетворява с предишното управление на страната. ПП и ДБ много говорят на западните партньори, подчерта социологът.
Според Арман Бабикян по закона „Магнитски“ не се очакват доказателства.
Не ни вярват и то точно на тези органи, от които се очаква да свършат работа. България е чудовищно корумпирана. Ние се съсредоточаваме върху парите. По отношение на Горанов има манипулирано законодателство. Правният му отдел е работил по това законодателство, после е прегледано с останалите министри. След това влиза в Народно събрание. Това показва цялата система. Борисов е посочен на практика, манипулиране на законодателство не става с един човек, добави Бабикян.
Международният анализатор Кристиян Шкварек смята, че по темата има две хипотези.
Де юре хипотезата е политизиран списък, който се опитва да помогне на партньор. Де факто тезата е тайминга. Когато този списък се изкарва ние сме в предизборна обстановка. Когато се случва това нещо влизаме в хипотеза ни тласка към упражняване на външнополитическо влияние върху нас. Посолството на Америка в България са монополизирани от демократичната градска общност. Не може два пъти подред да е в предизборна обстановка. Третият път пак ще бъде в такава обстановка и ние пак няма да му обърнем внимание, посочи Шкварек.