80% от българите смятат, че трябва да има точна информация по темата, показва глобално проучване на Филип Морис Интернешънъл

За устройствата с нагряване на тютюн, които Филип Морис пусна на пазара у нас преди две години, последната сделка на ФМИ с южнокорейската компания KT&G и трансформацията на компанията към бъдеще без дим, разговаряме с Вержиния Джевелекова, мениджър връзки с обществеността във Филип Морис България.

- Филип Морис Интернешънъл сключи наскоро споразумение с южнокорейската компания KT&G за дистрибуция на корейски бездимни изделия. Разкажете ни повече за сделката и защо това сътрудничество е важно за компанията?

- Целта ни е всички пълнолетни пушачи по света, които в противен случай биха продължили да пушат, да преминат възможно най-скоро на по-добри бездимни алтернативи и да се откажат от цигарите. Споразумението на ФМИ с корейската водеща тютюнева компания KT&G цели именно изпълнението на тази цел. То е първоначален срок от три години и дава права на ФМИ да осъществява дистрибуцията на съществуващите бездимни продукти на KT&G и техни последващи нови версии. Бездимните продуктови платформи на KT&G включват системи за нагряване на тютюн , хибридни технологии, комбиниращи нагряване на тютюна и електронни изпарители, и електронни цигари.

- От момента, в който пуснахте бездимните си продукти, вие повтаряте, че те са по-добра алтернатива на цигарите и че пушачите на цигари, които не биха се отказали от тях, трябва да преминат на тези по-добри алтернативи. Как ще убедите хората, че наистина сте загрижени за пушачите на цигари?

- Пушенето на цигари е доказан проблем на общественото здраве, на който трябва да се намери решение. Ограниченията, регулациите и информацията за вредата и заболяванията, дължащи се на пушенето, адресират проблема. Но трябват и още по-ефективни практически действия. Много от нас имат близки, които пушат цигари и голямото мнозинство от тях всъщност не могат или не искат да спрат, и те ще продължат да пушат в бъдеще. Ние вярваме, че тези хора заслужват да имат информация за по-добри алтернативи без дим и достъп до такива продукти. И да, като им предлагаме такива алтернативи, ние показваме на практика, че сме загрижени за пушачите. Това, според нас, е реално, прагматично решение на сериозен обществен проблем, което допълва действията на регулаторните органи и експертите по обществено здраве. Ако освен отговорните тютюневи компании има и други заинтересовани страни, които могат да предприемат практически стъпки за намаляване на вредата за тези хора, тогава въпросът е: защо не го правят? В крайна сметка трябва да попитаме хората какво искат. Според проведено от агенция Povaddo проучване в 13 държави , 68% от хората подкрепят идеята, че тютюневите компании трябва да работят съвместно с регулаторните орани и здравните експерти, така че пушачите да получат достоверна и ясна информация за бездимните изделия. Според проучването, проведено сред 500 потребители на бездимни продукти и 1800 пълнолетни пушачи в България, 71.2% от пушачите и 86% от потребителите на бездимни изделия също подкрепят тази идея. Трябва да бъдем прагматични и да отговорим на очакванията на пушачите, като им предоставим ясна и пълна информация за предлаганите по-добри алтернативи.

-  Филип Морис Интернешънъл инвестира милиарди в научни изследвания, клинични проучвания и технологии. Смятате ли, че потребителите вярват, че сте сериозни или гледат на това като нов маркетингов трик?

- Вярно е, че в днешния свят общественото пространство е пренаситено с всякаква информация, включително псевдонаука, фалшиви новини, „хейт“ в социалните медии, повърхностни предположения и др. Малко са хората, които четат подробно самите научни изследвания, проверяват източниците и анализират детайлите. Това е проблем, както за самите потребители, така и за компания като нашата, но е вярно и това, че обществото и потребителите очакват все повече проучвания и доказателства, че нашите бездимни продукти са по-малко вредни от цигарите – както преди пускането им на пазара, така и след това. Според цитираното проучване 83% от хората по света и близо 80% от българите смятат, че пълнолетните пушачи, които биха продължили да пушат, трябва да имат достъп до точна информация за бездимните алтернативи. Все повече правителства, регулаторни органи и здравни институции вземат предвид научните данни, когато създават новата регулаторна среда. Няма как това да е маркетингов трик, когато Агенцията по храни и лекарства на САЩ (FDA) издава разрешение за продажба на нашатасистема за нагряване на тютюн в САЩ, определяйки я като „подходяща за общественото здраве“ или когато Институтът за оценка на риска на Германия (BFR) потвърждава, че аерозолът от нашите бездимни продукти е със значително по-ниски концентрации на вредни вещества в сравнение с цигарения дим.

- Как може да сте сигурни, че ако пушачите заменят цигарите с вашите бездимни изделия, това ще е по-добре за тях в дългосрочен план?

- Този въпрос е валиден за всяка иновация - дали днес знаем, че иновативният продукт ще бъде по-добър в бъдеще от използвания преди това продукт. В духа на откровеността ще кажа, че нито един производител на иновативен продукт не може да даде 100% гаранция, че няма да има и негативи. Затова трябва да разчитаме на науката и да продължаваме изследванията. Освен това, ние посочваме многократно, че нашите продукти не са без риск и не трябва да попадат в ръцете на хора, които никога не са пушили или са спрели да пушат, на рискови групи като бременни жени и непълнолетни. Ние сме категорични и нашата позиция по този въпрос е твърда. Но дори ако вземем някои от най-основните и базисни факти за нашите продукти, например че при нагряването, за разлика от горенето, не се образува дим, а той е главната причина за заболявания, свързани с пушенето, че няма твърди частици, или т.нар. катрани, и че няма негативно въздействие върху качеството на въздуха на закрито, виждаме че относителните ползи за общественото здраве в сравнение с пушенето не могат да бъдат обективно оспорени.

*Интервюто е изготвено с подкрепата на Филип Морис България

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.