Разработил съм кампания, която да подаря на следващия министър на туризма

Държавата трябва да инвестира пари не в това да популяризира дестинации, а да изгради инфраструктура, която да привлече хора, но и да помогне забележителностите да бъдат опазени. Това каза Иван Михалев съавтор на пътешественическия блог otbivki.com и на книгата "101 отбивки", която включва ексклузивна селекция на малко познати места в България, които си струва да бъдат посетени, в предаването "Животът на фокус" на Радио "Фокус".

"Разработил съм кампания, която да подаря на следващия министър на туризма, който и да е той, тя е свързана с устойчив туризъм. Държавите вече правят такива кампании. Тя насърчава хората да не отнасят нищо от забележителностите освен снимките, които са направили, и да не оставят нищо освен стъпките си. В по-широк смисъл, тук се включва пазаруване от местни магазини, да ядеш местна храна в местни заведения, което да подпомага общността, така че тези региони да се развиват покрай туризма. Според мен държавата може да направи такава кампания и в България", каза той.

Според него страната може да се опита да създаде подобен тип условия за най-посещаваните обекти в България.

"Държавата няма ресурс да създаде инфраструктура на всички забележителности, но може да сключи партньорства за по-атрактивните. Има такива фирми, които биха дали пари за облагородяването на забележителности", каза още Михалев.

Той сподели и как се е родила идеята за блога.

"Преди десет години нямахме нито кола, нито книжка. 2011 купихме кола и започнахме да обикаляме. Едно лято се озовахме на много диво място в Родопите и бяхме поразени от красотата, от това, че хората са много чисти там, обграждат те с такова гостоприемство, че не искаш да си тръгнеш. Това беше едно дълго пътуване – от запад на изток. Видяхме невероятни места като Перперикон и Каменната сватба, но имаше и доста непопулярни места – водопади, пещери, скални образувания. Решихме, че това трябва да го разкажем, а не да остава само за нас. Създадохме блога абсолютно спонтанно", каза блогърът.

"Видяхме, че това много се харесва. Статиите бяха много търсени и споделяни, много хора ни предлагаха и други интересни места, които да включим. 2011 нямаше инстаграм и имаше дефицит на такава информация", допълни той.

Михалев разказа и за това как осъществява пътуванията си, като признава, че не винаги времето му достига.

"Никога не ходя за една дестинация, комбинирам си по три-четири места. Случвало се е да ставам много рано, когато гоня изгрева на морето, което означава ставане в три и тръгване към три и половина, за да си на точния момент на точното място. Имал съм доста замръквания в дивото и доста случки, при които, попадайки на неизвестно място, далеч от всяка цивилизация, съм се чудел какво ще правя", каза авторът.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.