Като при всяка една тежка катастрофа има много фактори, които са се насъбрали, за да се стигне до трагедията с автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма", но сериозно роля за нея има състоянието на пътната маркировка и сигнализация на мястото на инцидента. Този извод направи автомобилният състезател и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев пред БНТ.

В свое видео той разглежда тяхното състояние в последните метри преди мястото на удара на магистрала "Струма" и открива редица нередности - маркировката подвежда, износена и не е светлоотразителна, светлоотразителите на мантинелите, които нощем очертават контурите на пътя, са стари, ръждясали и на практика невидими, табела, която предупреждава, че има отбивка, е бутната вероятно през май и така и не е вдигната.

Друг проблем за експерта е фактът, че отбивката е на завой, не се вижда, не е осветена. Освен това мантинелата преди нея не е буферна, каквато би трябвало да се постави, за да поеме кинетичната енергия.

Илиев описа е вероятните последни секунди преди катастрофата: "Виждайки в последния момент мантинелата на мястото за отдих, шофьорът прави опит да избяга наляво, но помитайки мантинелата, най-вероятно причинява щети по автобуса от типа на спукана гума, спукани бутилки и маркучи за въздух, нужни за да работят спирачките и възпламеняване. Представете си колко прецизна може да бъде маневрата му със спукана гума и без спирачки".

Илиев обобщи, че в България на магистралите има много места, където постоянно стават тежки инциденти и загиват хора. "Ние ги знаем, полицаите ги знаят, пътните помощи ги знаят, въпросът е, че няма воля това нещо да се оправи. Аз ги наричам тези места по българските пътища капани - капани, на които всеки човек може да бъде подведен и да попадне в ПТП", посочи той.

Коментар на Димитър Димитров, с кадри от "отсечката на смъртта", по която е минал ден преди трагичния инцидент, отнел живота на 45 екскурзианти от Северна Македония:

"Ето как изглеждаше ден преди трагедията участъкът от магистрала "Струма". Поставете се на мястото на водач на автобус: шофирате по двулентов скоростен път с една аварийна лента. В един момент лентите за движение стават три без никаква вертикална маркировка, указваща, че "третата лента" има някакво друго предназначение. Като професионалист и съвестен водач, отговорен за 50 съдби, Вие "заставате" там, където е мястото на Вашето превозно средство - в най-дясната лента. След завоя осъзнавате, че маркировката Ви е подвела, но вече е късно. Правите всичко, което е по силите Ви, но Вашата съдба и тази на още 50 невинни души вече е предопределена. Корупцията убива."

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.