Има два големи проблема. Единият е провалът в стратегическото планиране. И вторият - много е трудно да гарантираш мръсно производство при политиката на ЕС за стимул на зелени производства
Липсата на стратегически капацитет и политическа стабилност доведоха до там, че сега по магистралите да се решава нещо, което би трябвало отдавна да е приключило като тема.
Това каза пред БНР Петър Ганев, старши експерт от Института за пазарна икономика.
"Има два големи проблема. Единият е провалът в стратегическото планиране. И вторият - много е трудно да гарантираш мръсно производство при политиката на ЕС за стимул на зелени производства. Ако се остави на пазара, без планове (подпомагане от държавата), много трудно тези мини могат да продължат да работят. С тази цена на емисиите те трупат само загуби".
"Изправени сме пред избора или да довършим нещо, започнало - в случая става дума за реформа, или да тупаме топката максимално много, без да се взема никакво решение, за да не доведе то до протести, до негативна реакция. Хората, които три години са писали Плана за справедлив преход и са мислили по тази тема, сега е техен ред и да дадат решение", коментира икономистът.