Та, пак да питам транспортния министър Георги Тодоров, който очевидно няма желание да се разрови в авгиевите обори на транспорта и в корупционните сделки - въз основа на какъв икономически и правен анализ и разчет, предишния министър даде 10 години гратис на концесионера на летище София "заради пандемията"!?
Защото зная че такъв няма, а е станало въз основа на искане на банките, които не са одобрили схемата на концесионера, зад който се крият български олигарси, за получаане на кредит за първоначалната вноска.
За да улесня в разкриването на вече очевидното и ясното.
Тази вноска от 660 милиона лева е от собствени и привлечени средства, и тъй като собстените средства са недостатъчни, банките са поискали да се подобряват финансовите показатели на приходите в първите години. И така концесионерите са получили преместваме на концесионната такса сумарно от 240 милиона лева от първите 10 години за годините след 25 годината и така нанесена вреда на бюджета с близо 240 милиона лева /виждате каква точно е врътката/. Всеки с компютър в ръка и ексел може да сметне разликата между нетната текуща стойност на получени 240 милиона през първите и последните десет години на 35 годишна концесия.
Да припомния, че поне две от компаниите, участвали в търга дадоха по-добри условия от спечелилата "София конект" и като инвестиции и като размера на годишната такса в очевадно нагласен търг.
Разровиш ли го, ще мирише.....на грандкорупция. Концесионерът се е взел своето, въпросът е защо длъжностни лица са нанесли подобна огромна щета на бюджета. Защитната им теза е, че щом европейски банки са отпуснали парите, значи всичко е ОК, ама не е. Банките ще си върнат парите, но ние платим за дупката в бюджета.
Няма как да не лъсне очевидната разлика в разкриването на корупционните мрежи в едни и други министерства, навеждащи на мисълта че министрите и екипите не са равно ангажирани в тази битка.
Илиян Василев