Нелепо е хората да трябва да платят да финансовите проблеми на ЦГМ. Нали искаме да свалим хората от колите? Как ще ги накараме да ползват повече градски транспорт, ако той не е по-удобен за тях или по-евтин?, пита Диана Ковачева

Градският транспорт в София стана по-скъп след въвеждането на новата система за таксуване. Това заяви в "Денят започва" омбудсманът Диана Ковачева.

Според нея билетът 30+ трябва да бъде преосмислен и да стане 45+, защото много хора се оплакват, че времето за пътуване не е достатъчно.

"Проблемът е в следното - градският транспорт според софиянци след тези промени, които са в сила, стана по-скъп и по-неудобен. Неудобен заради валидирането - там и хората с увреждания се оплакват, че им е трудно да валидират. Правилно е, че това отпада, но остават други проблеми - картата за една линия на наземния транспорт и едномесечната карта за метрото. Хората на практика са задължени за момента да купуват по-скъпи карти и да плащат за неща, които не ползват - вие пътувате по една линия, а плащате за всички.

Нелепо е хората да трябва да платят да финансовите проблеми на ЦГМ. Нали искаме да свалим хората от колите? Как ще ги накараме да ползват повече градски транспорт, ако той не е по-удобен за тях или по-евтин?

Трябва да бъде цялостно преосмислена тази философия, така че градския транспорт да бъде в услуга на софиянци. А не те да са в услуга на него и той да стане по-скъп", изтъкна тя.

Ковачева приветства приетите промени в Закона за хората с увреждания, които позволяват те да получават помощи преди произнасянето на експертните комисии и призова да се приемат и останалите предложения, касаещи хората с увреждания.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.