Голямо откриване, голям резил! То, че три милиона и двеста хиляди лева ги издухаха в небето за един час, мога да го простя, тези два мандата на Мамин Тотев се нагледахме и на по-страшни неща. Разсипията е, така да се каже, негова запазена марка на управлението.

Резилът на Пловдив беше трудно да се преглътне. Ама изобщо не ми беше културно. Като се започне от фрагментите от Берлинската стена, изрисувани с целуващи се в устата войници и кичозно-перверзна Статуя на свободата, разположени пред Джумая джамия, кичозните трабанти /явно съществото, подготвило експозицията е имало някакви болни представи, че това е много културно/, като се мине през прасешката оградка с логото на ЕСК на площада и се стигне до апогея – Вавилонската кула, разположена насред руините.

Култура се прави от хора културни. Цървул чепик не става и това си е, колкото и да се пъне, само резил става. За тези, които не са от Пловдив, ще уточня, че си направих изводи относно културата и стила на Мамин още като съзерцавах личната му къща в центъра на Пловдив- скъпа и безобразно грозна, направо гротескна. Впечатленията ми се подсилваха от миналогодишната скара-бира на Главната, където новодошли пловдивчани с официални анцузи ядяха елегантно кебапчета и картофки в пластмасови чинийки, а над всичко това се носеха звуци на мазна чалга. Може би е било прелюдия към събитието „Две прасета на площада”, кой знае! Но пък като кажа, че имаше съжаление в много пловдивчани, че вместо Вавилонската кула е било по-добре прасешкото събитие да се състои, ще кажа всичко за резила на откриването. Дори Мильо на Главната му идваше да си закрие очите!

Да започна с това, че целият Пловдив е разкопан като след война, хвърлят се едни милиони, а даже не се вижда ефект. Площадът изглежда като кър, от който са вадили картофи, но пък има кокетна оградка с големи лъскави плакати, че Пловдив е Европейска столица на културата 2019. Ама много културно изглежда! Както се казва по народному: „С рози г…а си накичи, че е н…н да не личи!”. Ама си личеше, бе, Кмете, личи си и сега! Само на 20 метра от Вавилонската кула е кал, отпадъци и строежи, които имаме чувството, че продължават вечно. И гълтат много, много пари. Не може ли поне да се разберем – направо си вземайте парите и ни оставете града цял!

Откриването беше апотеоз на управлението на гербавите – много проблясъци, прожектори и крясъци и никакъв смисъл. Както е типично за тях, впечатляват с шоу, а не със смисъл. Ама то и шоуто не беше на ниво. Да не говорим за джендърския уклон на цялото представление. Еклектичното представление изобщо не се вписваше в културата на Пловдив. По-скоро пародия и смесица между техно и фолк. Тотален потрес! Единственият хубав момент за мен беше как Мамин чете речта, която естествено се беше затруднил да научи наизуст, на силния вятър и подсмърчаше много културно през цялото време.

Гербави, Пловдив не е прожектори и фойерверки. Пловдив е културата на Капана, на Стария град, музиката на Моцарт на Главната улица, картините на Лавренов, Божилов, Карамфилов, изящната архитектура на Стария град и на Главната, тютюневите складове, които унищожихте, духа на бохемите на Пловдив. Пловдив е изискан, древен и съвременен град, с душа и класа, която вие дори няма да разберете. Нищо от това не видяхме вчера.

Просто издухахте едни пари! Дори българи нямаше – цялото уж пловдивско шоу беше направено от немци! Дори не ви досрамя. Нищо пловдивско и българско нямаше в този пародиен спектакъл. Парите ще ви простим, но резилът – никога!

 

 Елена Гунчева, адвокат

 

 

 

 

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.