Премиерът Бойко Борисов по традиция предаде на живо в профила си във "Фейсбук" как инспектира новия участък от 9,3 км на АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. С него в джипа са министърът на регионалното развитие Петя Аврамова, военният министър Красимир Каракачанов и др. С поздрав "Как сте, юнаци?" и "Как си, наборе, да си жив и здрав!" премиерът спира при всеки камион и строител. На едно място му разказаха, че работят от 7 часа сутринта. "Да не го чуват това социалните, че ще дойдат", отвръща Борисов, но после в колата разправя: "Като пчелички, всеки ден, всеки ден..." "Инженерчетата" пък тук спят, тук работят, обсъждат събеседниците.

Откриване на нов участък на АМ Хемус, който е готов 6 месеца предсрочно. Когато дойдох тук за първи път, имаше една планина. Това е изключително съоръжение. Продължаваме с пълна сила проектирането и строителството на магистралата.

Posted by Boyko Borissov on Thursday, October 10, 2019

"Сега е мазно, хубаво", коментира Борисов, докато нарежда на "Петя" да поиска от вътрешния министър Младен Маринов полицейски коли на отсечката довечера, докато свикнат шофьорите. В края на инспекцията се разбира защо военният министър е в джипа - групата отива на военна клетва на курсантите от 146-ия випуск на Националния военен университет „Васил Левски” във Велико Търново. "Когато дойдох тук за първи път, имаше една планина. Това е изключително съоръжение. Продължаваме с пълна сила проектирането и строителството на магистралата", обобщава за аудиторията си видеото Борисов.

"Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата", обяви премиерът на официалното откриване, където към гостите вече се присъедини и финансовият министър Владислав Горанов. И още от неговите откровения: "Най-големият ми грях е, че научих в България да се кара без пари".

В изграждането на отсечката са инвестирани 66 млн. лв. с ДДС и средствата са от държавния бюджет, съобщава АПИ. Строителните работи стартираха в края на март м. г. и завършват близо 6 месеца предсрочно, изтъкват от АПИ, но не уточняват дали участъкът има издаден акт 16.

Автомагистралният участък е с по две активни ленти и една аварийна лента във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Връзката с първокласния път I-4 Коритна - Белокопитово се осъществява чрез етапна връзка при 87-ти километър, която е в близост до село Брестница. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип. Това е почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи.

Изпълнител на строително-монтажните работи е Консорциум „ХВП Ябланица“ ДЗЗД, с участници „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Договорът им е за 65 988 000 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 – 2016“, в което участват „ПИ ЕС Консулт” ЕООД, „Евроконсулт” АД и „Строл-1000” АД. Техният договор е за 715 078.92 лв. с ДДС.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.