Конституционните промени не са негативни, оказаха се непопулярни. Служебният кабинет ще прерасне в обща платформа на лагера срещу ПП-ДБ
След изборите трудно можем да очакваме сериозни промени, не се очертава и нов политически играч. Очакват се сходни резултати. Това прогнозира политологът и докторант в СУ "Св. Климент Охридски" Калоян Велчев.
"Най-неизвестното е резултатът на ПП-ДБ и се очертава да са в тежка кампания, сами срещу всички, но това може да мобилизира техния електорат, краят е отворен", коментира Велчев.
Той призна, че му се ще "да видя позитивна кампания – за приличието в политиката и политическия изказ".
И добави: "Защото в последните месеци чухме и видяхме грозни неща и обиди, наблюдаваме личностна политика и омраза. Да се постави граница на приличието. Очаквам повишена изборна активност, предвид че изборите ще са 2 в 1.
Велчев е убеден, че "в следващия парламент едва ли ще има мнозинство, което ще е по-стабилно и да може да предложи някакви политически алтернативи", предвид приоритетите – Шенген и Еврозона.
Анализаторът коментира, че ще е изненадан, ако след 3 дни има промени в състава на кабинета "Главчев":
"Мисля, че този служебен кабинет ще прерасне в обща платформа на обединилия се лагер срещу ПП-ДБ. Чрез кабинета "Главчев" ще използват предизборната кампания, за да нападат доскорошните свои партньори."
"Не съм убеден, че конституционните промени са негативни, оказаха се непопулярни. По-сериозният проблем с чл. 99 е нежеланието на политическите играчи да приложат тези нови норми и да ги изпълнят със смисъл. Президентът можеше да е доста по-кооперативен в този процес. В крайна сметка това е състав, който трябва да бъде одобрен и от него, а той прехвърля отговорността към политическите партии и Главчев. Това има политическа логика, но няма държавническа. Този състав на Главчев е бил консултиран с президента и той можеше да предложи кадрова подкрепа. Това е политиката, не можеш да останеш чист, изпаднал си в процедура, в която ти по презумция трябва да поемеш отговорност. Точно в това, според мен, е и логиката в промените на Конституцията – да се подели отговорността между президент и министър-председател", коментира политологът.