"Цените в хипермаркетите могат да се контролират от действащите регулатори"

Цените в хипермаркетите могат да се регулират с контрол, първо на действащите регулатори. Истината е, че в тези търговски вериги е удобно да пазаруваме – чисто, модерно, но те наистина трябва да не спекулират с бранда "България". Влизате и виждате шевици и т. нат. и отзад, зад това прикрито национално производство, много често има стоки с друг произход. Това никой не го контролира, каза Цветан Цеков, председател на браншовата камара "Плодове и зеленчуци" и собственик на биоградини в Ботевградско, в интервю пред БНР.

"Нямаме прозрачност по контрола на доставките, откъде, как, през къде минават, посредници, как се подменят, всичко това е контрол", посочи той в предаването "Хоризонт до обед".

Цеков призна, че е участвал в няколко законодателни инициативи, но нито една досега не е стигнала до край, повечето от тях дори не стигали до Комисията по земеделие.

"Първо да видим какви ще са реално представените мерки. Явно сега, заради общественото несъгласие, рано или късно щеше да се случи недоволството. Търговските вериги са сериозен факт и контролират целия този процент, играч. Там където е концентрирано населението, имаме пазарна сила на тези монополи, които са с над 75% пазарен дял", коментира фермерът.

Той разказа за нелоялни практики на хипермаркетите и обясни как те прибират около 50% от парите за стоки на промоция, които са за сметка на производителя.

"С веригите има сериозен проблем. Те ни поставят, производителите, в неравностойно положение, като използват редица нелоялни практики и те принуждават да свалиш цената под себестойност. Това го правят с промоциите, които винаги са за сметка на производителя. Когато има промоция, цената се сваля 15 - 20%, поръчва се количество 2 или 3 пъти по-голямо. Ако на седмична база си изпълнил една поръчка, сега са две или три. Но когато свърши промоцията те не ти поръчват нови количества. Продават непродаденото от промоцията количество, но на по-висока цена, а на нас изплащат цената, договорена под себестойност", обясни председателят на браншовата камара "Плодове и зеленчуци".

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.