Средствата, които кандидатите са инвестирали в своята кампания, са около 850 хил. лв. Ива Лазарова: За първи път "Възраждане" оглавява класацията по разходи в медиите

В тази предизборна кампания интересът на дарителите е доста по-слаб, отколкото на предишните. В нея повече са инвестирали самите кандидати. Това съобщи пред БНР Ива Лазарова, Институт за развитие на публичната среда.

"В кампанията за НС даренията възлизат на едва 510 хиляди лева. Най-много са привлекли от ИТН – 270 хил. лв., ПП-ДБ –  почти 70 хил. лв., БСП – 55 хил., "Синя България" – около 31 хил. лв.

Средствата на кандидатите, които те са инвестирали в своята кампания, са около 850 хил. лв. 

Впечатление правят също даренията, събрани от ИТН в кампанията за ЕП – едва 2000 лв". 

В последните десет дни партиите започнаха да изразходват повече средства за медийна кампания, обясни Лазарова в предаването "Преди всички".

"Договорите са в размер на почти 2.7 млн. лв. Те са и за двата вида избори. В голяма част от тях става въпрос за използването на медийни пакети.

Телевизия "Евроком" е сред най-избираните. Тя е на второ място по привлечени средства, непосредствено след БНТ. 568 хил. лв. са привлечени от "Евроком". 

Медийните пакети се насочват и към по-малки сайтове и интернет платформи.

За първи път "Възраждане" оглавява класацията по разходи в медиите. Следват ПП-ДБ и ИТН".

Лазарова отбеляза също, че от ЦИК са направили публичен регистър, в който се отразяват средствата от медийните пакети. 

"Добре е да се посочват услугите, за които се насочват тези средства". 

Около 8000 грешки са поправени от ЦИК в протоколите при избора за НС, констатира тя.

"Стана ясно, че отново има проблем с начина, по който работят секционните комисии". 

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.