В момента цените на горивата са горе-долу на нивата отпреди войната в Украйна. При дизела цената е малко по-висока, но това е нормално, защото сега е по-търсен, отколкото преди войната

Не мога да отговоря на въпросите дали „Лукойл“ е упражнявал монопол или е продавал петролни продукти под себестойността им. Дали има такива ситуации ще се произнесат държавните ни органи.

Това каза в студиото на Euronews Bulgaria Светослав Бенчев от Българската петролна и газова асоциация.

В момента цените на горивата са горе-долу на нивата отпреди войната в Украйна. При дизела цената е малко по-висока, но това е нормално, защото сега е по-търсен, отколкото преди войната. Очаквам тези цени да се задържат за известно време, а може и да станат малко по-ниски.

Края на март, началото на април ще разберем какво ще се случи по-генерално, когато запасите от руски петрол, които се трупаха в Западна Европа бъдат изразходвани. Тога ще разберем как ще се справим с ембаргото върху руския петрол.

В Западна Европа опитват да се снабдяват от Турция, от Близкия Изток или от САЩ. Проблемът е, че турските рафинерии преработват руски суров нефт, т.е. купуват руски преработени продукти. Другото нещо, което може да се случи е пазарът да не тръгне нагоре, Китай да не потребява толкова, колкото потребяваше.

Ако трябва да снабдяваме рафинерията ни с танкери, това ще е доста по-скъпо и доста по-трудно логистично. Имайте предвид, че рафинерията трябва да работи в постоянен процес на работа. Тя не може да спре и да тръгне отново. Така че на нас ни е необходим сигурен начин да заобиколим основния проблем - Босфора. Начинът, по който това може да се направи е, чрез този нефтопровод Бургас-Александруполис.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.