Шефът на МВР Младен Маринов близо половин час се гъна на въпроса защо не се разследват министри. В крайна сметка не даде нито един конкретен отговор. Интервюто му по НТВ изобилстваше от общи приказки и клишета по темата „корупция“.

Ето първият вариант на обяснението му за това, защо не се разследват министри: „На вчерашният Съвет темата е противодействие на корупцията в следствие на събитията в страната през последните седмици. Докладвах, че 182 сигнала са получени за корупция.

Знаете, че новият закон бе приет в началото на 2018 година. Хиляди на брой са декларациите. Всичко се проверява. Аз искам да се върна към компетенциите на МВР. Към момента мога да кажа, че ние работим много добре с новата КПКОНПИ. В следствие на тази координация има много реални случаи“.

На  повторен въпрос защо няма министри, подведени под наказателна отговорност за корупция, той обясни: „Имаме образувани досъдебни производства срещу  37 български граждани. Сред тях има кметове, държавни служители. КПКОНПИ има правомощия да разследва министри. За всеки сигнал се извършва проверка Ако се рабати за внушения, това не е добре. Нека всеки да си понесе последствията. Без прокуратурата ние няма как да реализираме правомощия. С нея работим добре и резултатите са видими.

Вижте, всеки в държавата може да бъде проверен. Ако има пропуски в законодателството, то Народното събрание би следвало да отговори. Нормално е да има проблеми в синхронизацията на други закони. Главният прокурор може да провери всеки. Той вчера каза, че по всеки сигнал се сезира. Приоритетно се работи  по всички сигнали. При такива операциии има и сили, които противодействат.  Винаги, когато атакуваш някой с възможности, той ще се защитава.

Вижте в конкретния случай /за Пламен Георгиев/ не мога да коментирам. С КОНПИ работим по принцип добре. Ако община Слатина поиска да влезе на терасата, ние ще съдействаме на всеки държавен орган.

Вижте , нека да изчакаме проверките / за Цветанов/, за да има обективна проверка. Когато се прилагат процедури, няма как да не е обективна проверката.

Вижте нека да излезе проверката. Тя не е елементарна. Тя трябва да разследва приходи, разходи. Аз мисля, че ще има отговор за асансьора, сред като приключи проверката.

КСНС е съвещателен орган при президента. Не мога да отнемам правомощията на НС. Моето мнение е, че ако един закон е работил  една година, не значи, че той е лош. Може да има поправки. Не е добра практика да сменяме бързо законите. В старите демокрации един закон работи по 100 години. Вече хората се объркаха.

Вижте, видимо е от действията на държавата, че винаги има кой да наказва. Да говорим по реалните събития. Комисия обсъжда и взима решение за защита на застрашени лица. Работим по оперативен път за заплахата /за Пламен Георгиев/. Би следвало държавата да осигури защита на Пламен Георгиев. Към момента няма задържан за конкретната заплаха. Не разполагаме с есемесите на Здравко Здравков. Кадрите са преходни, а законите са по-устойчиви.

Попитан за това доколко ефективни са законите за борба с корупцията, той каза:  „Вижте, да не влизаме в правомощията на НС. Там се прави оценка за тяхната ефективност. Депутатите взимат и гласуват законите. Всеки закон трябва да се изпита в практиката. Към момента законът е в действие. Работата, която се върши няма как да я видите“.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.