Според експертите на DigiTimes Research, сегментът на електрическите превозни средства ще се развива със стабилни темпове през следващите години. Продажбите на електрически превозни средства ще нарастват средно с 45% на годишна база от 2021 до 2025 г., а до средата на десетилетието до 30% от всички продадени автомобили в света ще бъдат електрически. През тази година продажбите на електрически автомобили ще нараснат с 49% до 14 милиона броя.

Според авторите на прогнозата, в Китай ще бъдат продадени повече от 60% или 9 милиона автомобила с тягови двигатели. Миналата година в световен мащаб са продадени 9,78 милиона електрически превозни средства, така че само китайският пазар може да достигне миналогодишните глобални продажби. Докато Китай има над 60% от световния пазар на електрически превозни средства, Европа е на второ място с 24% от пазара, а САЩ са едва на трето място с 9 процента.

Анализаторите обясняват успеха на Китай в електрифицирането на леките автомобили с целенасочената политика на висшето ръководство на страната, субсидиите за местните производители и развитието на мрежа от зарядни станции, която е достигнала най-високата гъстота сред всички останали страни. Производствената екосистема също е добре развита, като повече от 50% от всички материали и компоненти, необходими за електромобилите, тяговите батерии и зарядните станции, се произвеждат в Китай.

Производителят на батерии CATL и производителят на електрически превозни средства BYD са сред десетте най-големи доставчици в Азия според DigiTimes Research. Първата е световен лидер в производството на батерии, а BYD вече е номер едно на китайския пазар за електрически превозни средства. Китай също така контролира 80 % от пазара на услуги за рециклиране на материали за батерии. Цената на батериите може да достигне до 30-35% от цената на електромобила, така че високата концентрация на производствени мощности в Китай прави местните автомобили много конкурентоспособни и извън страната.

CATL възнамерява да увеличи общия капацитет на своите съоръжения за производство на тягови батерии до 672 GWh през следващите пет години по отношение на капацитета. Корейската компания LG Energy Solution планира да достигне 430 GWh годишно, а японската Panasonic се стреми към 164 GWh. Анализаторите на DigiTimes Research предполагат, че тайванските производители на компоненти ще се специализират в производството на компоненти за търговски електромобили или електрически състезателни автомобили. Това отчасти ще им позволи да избегнат конкуренцията със световните гиганти.

Европейската индустрия е силно зависима от китайските доставчици, така че новите геополитически реалности застрашават много проекти за разработване на електрически превозни средства в Европа. За южнокорейските доставчици на батерии напрегнатите отношения между Китай и САЩ откриват възможности за развитие на местно производство в последната страна. В бъдеще те биха могли да заемат до 60% от капацитета за производство на тягови батерии в САЩ.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.