Назначени са над 350 проверки в търговски обекти, като целта е да бъде установено дали търговците продават олиото на предварително обявените за потребителите цени, съобщава Комисията за защита на потребителите (КЗП), цитирани от БТА. 

Към проверката се отнасят стоките, включени в различен тип акции, промоции, намаления, тиражирани чрез рекламни брошури, интернет и телевизионни реклами.

Когато търговците на дребно поемат ангажимент към своите клиенти да им продават стока на определена цена, ако това не бъде спазено, КЗП ще санкционира тези търговци за нелоялна търговска практика, казват от комисията.

Количестата на доставките също ще бъдат проверявани и ще бъда налагани глоби на търговците, които целят да привлекат клиенти без да имат достатъчни количества на обявените цени.

По време на проверката са установени редица случай, в които липсват количества олио в търговската мрежа. Според становищата на търговците, основният проблем е липсата на регулярни доставки към тях, които са били предварително заявени. Доставчици са самите преработватели, както и дистрибутори, в зависимост от вида на търговския обект

Установено е безспорно, че няма дефицити на стоки. Затова нека хората да запазят потребителско хладнокръвие, да пазаруват разумно и да не бързат да се презапасяват. Когато се презапасяваме с някакви продукти на промоция, това не винаги означава, че пазаруваме разумно, заявят от КЗП.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.