Кирил Петков и Константин Бачийски разгледаха заедно пистата на бъдещото карго летище в Равнец

Cлужeбният миниcтър нa икoнoмикaтa Кирил Пeткoв подкрепя проекта на Константин Бачийски за лицензиране на международно летище на мястото на бившата Пета изтребителна авиобаза до Равнец. Това стана ясно след като по време на посещението на министъра в региона, двамата заедно с Бачийски разгледаха аеропорта до бургаското село, а по-късно начертаха и следващите стъпки в посока развитие на летището.

Според Кирил Петков в индустриалната и икономическа зона, подобна инфраструктура ще е без аналог и ще даде огромен шанс за привличане на инвестиции в Бургаска област включително и по Плана за възстановяване и устойчивост.

Бургаският общественик ангажира екип от технически, икономически и юридически експерти, с които през последните две години успя да изготви необходимата документация за лицензирането на летище Равнец.

Така към днешната дата е необходима само стъпка, за да може второто бургаско международно летище да се лицензира - осигуряването на обезопасителна ограда около авиобазата. Предвид, че тя е общинска собственост, средствата за нея трябва да се гласуват от местния парламент.

Проектът на Константин Бачийски за развитие на Югоизточна България, чрез летище Равнец вече има одобрението на държавния глава Румен Радев, както и на представители на бизнеса. В основата на мащабния му план е създаването на индустриална зона със собствено карго летище без аналог в Югоизточна Европа, който ще направи Бургас стратегическа точка за бизнеса от целия свят.

Бургас ще има второ летище

Бургас скоро може да разполага с второ градско летище, съобщи Константин Бачийски, който заедно със своя юридически и икономически екип изготви необходимата документация за лицензирането на летище Равнец.

Ако летището бъде лицензирано възможно най-скоро, то ще покачи значително рейтинга и на новата индустриална зона „Равнец“, давайки ѝ шанс да влезе в списъка на инвестиционните дестинации у нас, където все още не успява да се класира пред Пловдив, София, и дори общата Ямбол/Сливен.

Амбициозният план на Бачийски е авиобазата в Равнец да се развие до летище за карго полети, свързващо трафика на товари в целия свят. През последните пет години той влага сериозен личен капитал и време, за да изготви и представи идейния проект пред крупни инвеститори, участвайки в най-големите световни форуми в Азия, Европа и Русия. До момента проектът е получил висока оценка отвън.

„Не разчитаме само на чуждестранните инвеститори, а като алтернатива за развитието и финансирането, сме поискали проектът да бъде включен в Националния план за възстановяване и устойчивост. Моята визитка винаги са били действията ми.  Видях как една прекрасна възможност за реално развитие на региона ни е на път да се превърне в зелени площи, вместо да се превърне в работещо летище. Вложих всичките си усилия в тази посока. Вярвам, че работата ми в полза на обществения интерес има смисъл. Ако проектът не се реализира, загубите ще са само за моя сметка, но в противен случай – ползите ще са за цяла България“, каза Константин Бачийски.

През 2019 той обяви публично свой план за развитие на потъналата в разруха авиобаза. Тогава предложи да се извърши трансформиране на бившето военно летище в индустриална зона със статут на Свободна безмитна зона с възможност за обслужване на „карго“ товари.

Малко по-късно Община Бургас обяви намерение да заличи изцяло функционирането на двете писти на летището.

С подписка, организирана от Константин Бачийски, в която се включиха над 3000 бургазлии с искане пистите да бъдат съхранени, Общинската администрация беше принудена да отстъпи и да оттегли своя проект.

„Още тогава обявих, че не искам да имам монопол върху идеята за проекта в Равнец, защото тя е толкова обществено значима, че реализирането й може да превърне Бургас във финансов, икономически и търговски център“, сподели Бачийски.

Той не скри радостта си от това, че със стъпки в тази посока вече се е ангажирал държавният глава Румен Радев, както и министри от служебния кабинет.

Едно от последните ключови условия, за да бъдат изпълнени изискванията за създаване на международно летище, е изграждането на ограда около авиобазата, за да се осигури безопасността на летищния комплекс и да се отстрани възможността за неоторизиран достъп на хора, животни и машини до пистите.

Тъй като терените на старата авиобаза вече имат статут на общинска собственост, разходите по изграждането на оградата трябва да бъдат осигурени от Община Бургас.

 

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.