Големият проблем на туризма не е недостигът на кадри, а това, че не се плаща необходимото ниво на заплати. Има огромно неуважение и недооценяване на качествата на българския персонал.

Същият този персонал в момента, в който прекрачи границата и премине в Северна Гърция, влезе в първия ресторант и започне да обслужва същите тези български туристи, виждаме, че работещия е доволен от заплатата си и от предоставените му условия, туристите са доволи, работодателя също. Когато нашите младежи отидат на Терминал 2 и заминат за Германия, Англия или Франция, или се качат на някой круизен кораб, ги чакат с уважение. Навсякъде "лошите' ни кадри получават съответното добро заплащане и са добре приети като работници и професионалисти.

Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.