"Провокациите сплотяват привържениците на дадена политическа сила, но не привличат нищо отвън. Лидерски сблъсък няма и не може да има, защото няма лидери в идеологическия смисъл на думата"
Има умора както в политиците, така и в избирателите от този постоянен режим на предизборни кампании. Това обясни пред БНР доц. Александър Христов, комуникационен експерт и университетски преподавател.
Вялата кампания до момента той обясни и с намалените възможностите за финансиране.
Лидерски сблъсък няма и не може да има, защото няма лидери в идеологическия смисъл на думата, отбеляза доц. Христов в предаването "12+3".
"В последните години малко обедняхме откъм идеология".
Той коментира разразилия се скандал с билбордове на една от политическите партии.
"Провокациите работят в някакъв последен момент от кампанията, когато трябва да се мобилизират някакви гласове. Но като цяло не може да убедиш избирателите колко си добър и способен, като обясняваш колко лош е другия. Провокациите сплотяват привържениците на дадена политическа сила, но не привличат нищо отвън".
Доц. Христов смята, че и изтичащите все по-често записи също започват да се изтъркват откъм комуникационен ефект.
Експертът отбеляза, че в дигиталния свят диалогът е с една идея по-интензивен.
Той отправи препоръка към политическите сили – да бъдат още по-активни по отношение на комуникацията в социалните мрежи.
"Това обаче изисква сериозен времеви и човешки ресурс.
Политическите сили се научиха да бъдат активни и продуктивни в социалните мрежи. Друг е въпросът на какво съдържание залагат".
Изненадите се появяват най-често в последната седмица. Но предвид темпото и динамиката до този момент, не ми се струва, че ще има нещо, което ще избухне, прогнозира доц. Христов.