„Има такъв народ“ (ИТН), ДПС – Ново начало и БСП са на първите места по разходи за реклама в медии от началото на предизборната кампания. Това показа проучване на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), публикувано в петък.

Мониторингът включва данни от официалните страници на 39 национални и регионални медии – телевизии, радиостанции, вестници, информационни сайтове и агенции. Публикуваните от тях договори показват, че до момента партиите са похарчили общо 1 230 335 лева за реклама.

Начело по направени разходи е ИТН с 268 649 лева. На второ място е фракцията на Делян Пеевски ДПС – Ново начало със 143 942 лева. На трето място по средства за реклама е коалицията около БСП със 137 598 лева.

След нея се нареждат „Възраждане“, „Продължаваме промяната - Демократична България“ (ПП-ДБ), ГЕРБ-СДС и „Величие“.

Сред медиите на първите места по-привлечени средства са телевизия „Евроком“ със 253 297 лева, обществената БНТ със 160 840 лева и бТВ със 146 251 лева. 85% от средствата към бТВ са от договора, подписан с ИТН.

От ИРПС пишат, че общата сума за реклама, инвестирана от партиите, е нараснала два пъти и половина спрямо похарченото в началото на кампанията. Разходите обаче са съизмерими с тези от предишните две предизборни кампании.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.