Мониторингът включва данни от официалните страници на 39 национални и регионални медии – телевизии, радиостанции, вестници, информационни сайтове и агенции. Публикуваните от тях договори показват, че до момента партиите са похарчили общо 1 230 335 лева за реклама.
Начело по направени разходи е ИТН с 268 649 лева. На второ място е фракцията на Делян Пеевски ДПС – Ново начало със 143 942 лева. На трето място по средства за реклама е коалицията около БСП със 137 598 лева.
След нея се нареждат „Възраждане“, „Продължаваме промяната - Демократична България“ (ПП-ДБ), ГЕРБ-СДС и „Величие“.
Сред медиите на първите места по-привлечени средства са телевизия „Евроком“ със 253 297 лева, обществената БНТ със 160 840 лева и бТВ със 146 251 лева. 85% от средствата към бТВ са от договора, подписан с ИТН.
От ИРПС пишат, че общата сума за реклама, инвестирана от партиите, е нараснала два пъти и половина спрямо похарченото в началото на кампанията. Разходите обаче са съизмерими с тези от предишните две предизборни кампании.
Links
[1] https://openparliament.net/2024/10/18/%d0%bf%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b8%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bf%d0%be%d1%85%d0%b0%d1%80%d1%87%d0%b8%d1%85%d0%b0-1-2-%d0%bc%d0%bb%d0%bd-%d0%bb%d0%b2-%d0%b7%d0%b0-%d1%80%d0%b5%d0%ba%d0%bb%d0%b0%d0%bc%d0%b0-20/
[2] https://liberta.bg/tags/%D0%B8%D1%82%D0%BD
[3] https://liberta.bg/tags/%D0%B4%D0%BF%D1%81
[4] https://liberta.bg/tags/novo-nachalo
[5] https://liberta.bg/tags/%D0%BF%D0%B5%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8
[6] https://liberta.bg/tags/%D0%B1%D1%81%D0%BF
[7] https://liberta.bg/tags/harchat
[8] https://liberta.bg/tags/%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8
[9] https://liberta.bg/tags/%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0
[10] https://liberta.bg/tags/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%B8
[11] https://liberta.bg/tags/%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8