В интервю за Би Ти Ви председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова съобщи, че електрическите тротинетки ще се третират като велосипеди и това е едно от предложенията за регулиране на новите превозните средства.
Днес предложенията ще бъдат публикувани за обществено обсъждане, обяви още председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".
"Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение", каза тя.
Електрическите тротинетки ще могат да се движат в най-дясната част на платното, но само по такива, където ограничението за движение е до 50 км/ч. Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите. Въвежда се и възрастово ограничение за ползването им - 16 г., а 14-и 15-годишните ще могат да се движат с е-тротинетка само по велоинфраструктурата. Хората, които карат тротинетките през нощта, задължително ще трябва да носят светлоотразителни елементи в облеклото си.
Максималната допустима скорост с е-тротинетка ще бъде 25 км/ч.
"Разчитам, че хората сами ще се грижат за собствената си безопасност. С колегите от МВР сме коментирали, че когато се създаде регулация, ще се намери начин и как да се контролира тя", обясни Крумова.
В началото на месеца министърът на вътрешните работи Младен Маринов обяви, че работна група в Министерството на вътрешните работи изготвя по-прецизен регламент за това как трябва да се движат ползвателите на електрически тротинетки.
"Предизвика дискусия каската, според нас трябва да е задължителна, но срещаме отпор от ползвателите. Постигнахме съгласие за светлоотразителните елементи в тъмната част на денонощието. Важно е тротинетките да имат светлини и отпред и отзад", каза още Крумова.
Засега тротинетките няма да се регистрират.