"Технологията не е хапче за всичко. Съдържанието е кралят". Предизборните формати са архивни, ретро. Няма атрактивни такива, които да мотивират младите да гласуват, смята бившият член на СЕМ

Когато медията загуби доверие, никакъв контрол не може да го възстанови. Тази дума няма място в разговора за медиите. Думата е доверие. Промъква се тезата за повече контрол върху съдържанието.

Това мнение изрази пред БНР София Владимирова, бивш член на СЕМ и бивш председател на медийния регулатор, след приключилия конкурс за генерален директор на БНР.

Тези процедури трябва да са терен за идеите, които да чуят не само членовете на СЕМ и работещите в Радиото, но и обществото, посочи тя.

"Без разум, сърце и кураж няма да стане", подчерта бившият шеф на СЕМ за втория мандат на Милен Митев начело на БНР. Тя призна, че ако сега беше член на СЕМ, би имала колебания за кого да гласува, но би го подкрепила, след като веднъж вече е гласувала за неговата кандидатура.

"Никой генерален директор не бива да бъде хвален, за да не се разболее от кабинетен синдром."

Технологията не е хапче за всичкоСъдържанието е кралят, коментира София Владимирова в предаването "Преди всички".  

"В разговора за Радиото технологиите покриха темата за съдържанието. Връщането на младите няма да стане с едно приложение. Поколението Z, което търсим, е много практично. То не е само получател на информация, то иска да участва. Тези хора имат нагласата да слушат, въпросът е какво им предлагаш, познаваме ли ги? Като създадем приложение, какво ще качим в това приложение? Тези млади хора общуват, като създават съдържание помежду си. Това е техният свят и ние трябва да се научим да ги приемаме, като ограничим щетите."

Голям проблем е, че не се води дебат за Закона за радиото и телевизията. Защо никой не поставя този проблем на масата, изтъкна Владимирова.

Предизборните формати са остарели, архивни, ретро. Няма атрактивни, интересни, предизвикателни журналистически формати, смята София Владимирова, която подчерта, че това няма как да мотивира младите да гласуват.

"Обществените медии са оковани по време на избориОтсъства критическата функция на журналистиката. Започват платени форми. Каква е ценността за публиката на тези разговори? Защо са тези журналисти в студията?"

Тази еднопосочна комуникация на политиците трябва да спре. Не можеш да бягаш безкрайно от разговора, отбеляза бившият член на СЕМ.

В предизборната кампания, за информираните зрители много ясно си личи отношението на журналиста към определени гости - по телевизията е много явно, отчита още Владимирова.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.