Позицията на политическа партия Средна Европейска Класа е ясна и непреклонна от ден първи на назначаването на Георги Гвоздейков за министър на транспорта и съобщенията. Позицията ни е била, че министерството не трябва да бъде ръководено от личности със съмнителни мотиви и морални качества. Отново и отново изразяваме сериозните си притеснения относно назначаването на Георги Гвоздейков за служебен министър на транспорта и съобщенията.
Нашата позиция е обоснована и се основава на редица фактори, които не могат да бъдат пренебрегнати.
Първо, имаме сериозни съмнения относно интегритета на Георги Гвоздейков. Съмненията за корупция в министерството и липса на прозрачност продължават да възникват във връзка с неговото управление. Ние недоумяваме как за няколко месеца мнението на министър Георги Гвоздейков се е променило на 180 градуса относно политиката по морския транспорт. Защо директорът на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ преди няколко месеца е бил най-добрият избор и избран след конкурс с концепция за развитие на пристанищата, а сега бива освободен, едва няколко месеца по-късно от същия министър, който го е назначил. Явно политиката в морския транспорт се нагажда спрямо смяната на политическата конюнктура и то по времето на един и същ министър, вместо да се води от интересите на държавата.
Второ, считаме, че назначаването на лица заподозрени в нарушаване на обществения интерес и обслужване на олигархични интереси е сериозно нарушение на доверието на гражданите в институциите на държавата. Подобни действия подкопават авторитета на държавата и водят до намаляване на легитимността на правителството. Разбира се, една от причините, поради които партия Средна Европейска Класа изразява съмнение, че Георги Гвоздейков може да защитава обществения интерес е свързана с назначаването на лица със спорни и съмнителни професионални качества като г-жа Анна Натова за зам.-министър на транспорта по морските въпроси и на компрометирани лица, които обслужват частни интереси, а не обществените.
Трето, секторът на транспорта е от решаващо значение за развитието на страната и благосъстоянието на гражданите. Необходимо е министърът на транспорта и съобщенията да бъде честен, компетентен и посветен на обществените интереси, което, за съжаление не виждаме в действията на Георги Гвоздейков през последните 10 месеца. Информацията, с която разполагаме е, че следващите действия на министър Георги Гвоздейков, заместник- министър Анна Натова и техните послушни избраници е да бъдат ограничавани товаропотоците към държавния оператор и да бъдат унищожени товарни корабни места на оперираното от държавата Пристанище Бургас, което би довело до погребване му и съкращаване на хора.
Четвърто, съществуващите връзки или възможни конфликти на интереси между Георги Гвоздейков и определени бизнес кръгове в сектора на транспорта представляват сериозна заплаха за обективността и независимостта на решенията, които той може да вземе като министър. Ярък пример за това са наскоро новоназначените директори на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ и „Пристанище Бургас“ АД. Такива обвързаности може да доведат до предпочитане на определени частни интереси пред обществените, което не е приемливо за нас.
Всички тези назначения връщат порочния модел, при който стотици милиони обществени средства се разпределят непрозрачно в морския сектор, както парите, които бяха дадени за удълбочаването на канала във Варна и се стигне до момента, в който милиарди се разпределят в съмнителни процедури с пряко договаряне от министър Гвоздейков. Тези съмнения не могат да бъдат пренебрегнати от нас, особено когато става въпрос за заемане на такава висока и отговорна длъжност в правителството.
Следователно, от името на партия Средна Европейска Класа призоваваме министър Гвоздейков да разсее тези съмнения с реални действия в защита на обществения интерес или ако не го направи, премиера да преразгледа своето решение и да избере транспортен министър, който ще възстанови доверието на гражданите и ще работи за благото на страната, а не за лични и корпоративни интереси.