На всеки потребителски сигнал се гледа много сериозно. Вече имаме 5 производители, които са санкционирани за некачествени продукти – млечни, месни и др. Това каза в студиото на Euronews Bulgaria Андрей Велчев от Сдружение за качествена достъпна храна.

Граждани могат да изпращат сигнали за некачествена храна на Фейсбук страницата на Сдружението и на неговия сайт – zdkh.bg.

На всеки потребителски сигнал се гледа много сериозно. Вече имаме 5 производители, които са санкционирани за некачествени продукти – млечни, месни и др. Велчев обясни, че сигналите се препращат към Агенция по храните (АХ), които санкционират. Важно уточнение е, че АХ следи за безопасността на храните, а сдружението и за качеството. Той даде пример с едно мляко, което вече година и половина заблуждава потребителите – обявената му стойност от 3.6 масленост е почти наполовина, а това, което е 1.5% е буквално чиста вода – 0.01%. „Ние сме включени в регулярните проверки на АХ всеки вторник по български вериги“, подчерта Велчев.

Най-фрапантният случай е от тези дни от Русе, където една от големите вериги продаваше месен продукт, който съдържаше нещо като кърпичка за прах.

АХ реагира бързо и иззеха цялата партида от пазара. Друг случай е със сирене, което е било имитиращ продукт, но е продавано като сирене.

За сигналите е важно да имат всички атрибути – откъде даден продукт е закупен, какъв е основният му проблем и най-вече касовата бележка, обясни Велчев.

Друг случай е бил с листерия във филе „Елена“.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.