„Трябва да се работи по въпроса за привличането на инвеститори в община Бургас. Предлагам да се направи кръгла маса по тази тема и да видим с какво можем да бъдем полезни, защото, макар и в момента да сме опозиция, имаме желание тук да идват инвеститори”. Това заяви на пресконференция за медиите народният представител от ПГ на „БСП за България” Петър Кънев. Той коментира, че през последните 5 години, откакто е представител от Бургаска област, много неща са се изговорили, но не са станали реалност.
„Постоянно се говореше за нови инвеститори – китайски, немски, японски, транспортни хъбове и т.н., но реално днес няма нищо. Може би Бургас е градът с най-добра локация за развитие на промишленост и икономика в България – налице са магистрала, пристанище, летище и жп линия”, посочи Кънев. Той засегна и темата за Бюджет 2019. „ Определено считаме, че този бюджет не е това, което може да ни изведе с догонване доходите в ЕС. Виждате отново традицията на поредното правителство на ГЕРБ да планира един сериозен бюджетен дефицит, за да може след това, при едно преизпълнение в приходната част и неизпълнение в разходната част, да се даде възможност да се разпределят няколко милиарда лева буквално в рамките на 2-3 седмици” – каза Петър Кънев. Пред журналистите той обяви, че филиал на СУ в Бургас няма да има. Самият депутат е в настоятелството на висшето учебно заведение и от самия ректор знае, че разкриването на коментираните специалности в града не е възможно, няма как да се развива филиал на ВУЗ, ако тук същите специалности ги има вече.
Николай Тишев обърна внимание на темата за пакта за Мобилност 1, който отново влиза в Европейския парламент. „Оттук нататък следват много усилия от страна на българското Министерство на транспорта. Трябва да се свършат много неща, защото ако този пакт бъде приет в този си вид, това ще е огромен удар за международните превозвачи”, каза Тишев и допълни: „Завръщането на шофьорите означава разходи за път, хотели на водача, както и за паркинг на превозното средство. Моряците са поставени под същите условия, но за тях не се прилагат същите правила. Абсурдно е. Защо се наказва само Източна Европа?! Ясно е, че зад благовидното „да подобрим социалните условия за международните шофьори” стои друго - защитата на интересите на местните превозвачи в Западна Европа”.
Тодор Байчев застъпи темата за изборния кодекс. Според него тя е била неглижирана заради текущи теми, като началото на зимата, Бюджета и протестите. Той коментира, че отново са приети промени в последния момент, както и че отново държавата не е успяла да отдели необходимите за машинното гласуване средства. „Това е четвърти бюджет, от който не успяха да се отделят средства, което е удар срещу демокрацията. Това усложнява работата на секционните комисии и води до препирни”, допълни Байчев.