"Поемане на неоправдано висок риск при изпълнение на фигура от висшия пилотаж". Това е първоначалното заключение на звеното за авиоинциденти във военна полиция за катастрофата на самолет L-39. 

В средата на септември двамата пилоти загинаха при тренировъчен полет на авиобазата "Граф Игнатиево".

Двамата пилоти са имали едва секунда и половина за спасително катапултиране. Това стана ясно, след като Петко Василев от военната полиция прочете част от данните за полета във фаталния ден от разчитането на черната кутия. Разследването е установило, че е имало недостатъчна вертикална височина, която да гарантира безопасното изпълнение на фигурата. 

Военната полиция, министърът и военният командир не посочиха какво са си казвали пилотите в последните секунди на полета. Причината е, че е нямало как да се знае. 

Според заместник-началника на отбраната генерал Цанко Стойков не е имало намеса на ръководителя на полета, след като са настъпили фаталните условия за катастрофата. Това, което е било в тяхната видимост, явно не е предизвикало такава намеса, обясни Стойков, а Петко Василев от Военна полиция допълни, че при разпита ръководителят на полетите обяснил, че не е прекратил задачата, защото "не е забелязал нещо, което да го усъмни". 

Имало е нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на полета, казаха още разследващите. 

Нито цивилното, нито военното ръководство обаче посочиха конкретни виновни за инцидента, който погуби двамата пилоти.

Не е имало проблем с авиационната техника.

Комисията счита, че ситуацията се е развила от нормални до катастрофални нива. С въвеждането на самолета във вертикална фигура с тези параметри на самолета ситуацията се е превърнала в сложна. След като екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, ситуацията се е превърнала в катастрофална.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.