Близо 2 месеца остават до крайния срок, в който всяка регистрирана по ДДС фирма трябва да смени софтуера за управление на продажбите и касовите си апарати. От 1 април 2019 г. самостоятелната употреба на софтуер за управление на продажбите и касов апарат ще е забранена, като дотогава производителите на софтуер трябва да го приведат в съответствие с новите изисквания.
До края на май регистрираните по ДДС задължително трябва да подадат в НАП с електронен подпис информация за софтуера, който използват във всеки търговски обект, припомнят от приходната агенция.
Към момента броят на касовите апарати и принтери, които отговорят на новите изисквания, е 12000, като са издадени над 1,5 млн. касови бележки с отпечатан на тях QR код. Общият брой на касовите апарати на регистрираните по ДДС е 185 000 към края на 2018 г., като 40% от тях могат да бъдат софтуерно доработени, без да се налага смяна на хардуера. По данни на НАП фирмите само с 1 касов апарат са близо 76 000.
Според новите правила софтуерите, управляващи фискални принтери и касови апарати, няма да позволяват манипулации и укриване на приходи. Производителите на такъв софтуер са длъжни да го модифицират и да обявят пред НАП съответствието му със законовите изисквания. По данни на НАП към момента има 13 такива софтуера. В процес на обявяване са още 15 софтуера за управление на продажбите. От приходната агенция съветват всеки търговец, който използва софтуер за продажби, незабавно да се свърже с производителя му и сервизната фирма, която поддържа фискалните устройства, за да планират необходимите промени до края на март.
Допълнителна информация за промените, свързани с отчитането на оборотите може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 070018700.