Съгласно т. 7 от Правилата за избор на председатели на ВКС, ВАС и ГЛАВЕН ПРОКУРОР, приети през 2012 г., с последно изм.11.07.2019 г.: Правилата относно ПРОЦЕДУРАТА ЗА ИЗБОР се прилагат след връщане на предложението от Президента.

ПРОЦЕДУРАТА се състои от последователни етапи :
1.Изгдигане на кандидатури - раздел I
2.Публично оповестяване и обсъждане на кандидатИТЕ - раздел II
3.Изслушване на кандидатИТЕ- раздел III
4.Провеждане на избора - раздел IV

Процедурата за избор НЕ Е ТЪЖДЕСТВЕНА с етапа "провеждане на избор", както неправилно се разбира от ВСС.
Терминът " процедура за избор на кандидати" е използуван в т.1 от Правилата, като в текста ясно и недвусмислено се казва : "Процедурата за избор на кандидати ...СЕ ОТКРИВА от Пленума на ВСС в срок..."

Т.е.:
1.ВСС е приел правила за избор
2.В Правилата ясно е посочено, че при връщане на предложението от Президента процедурата за избор ЗАПОЧВА ОТНОВО
3.ВСС нарушават собствените си правила, което ОПОРОЧАВА ИЗБОРА
4.Тъй като се касае до сложен фактически състав, който завършва с Указ на президента, следва въпросът: 

Длъжен ли е президента да подпише Указ за назначаването на Гешев при очевидно незаконосъобразно проведена процедура за избор.
Това му задължение не е ли в противоречие с основни принципи на правовата държава, заложени в Конституцията
Възможността за оспорване конституциосъобразността на Указа представлява ли достатъчна гаранция за върховенство на закона при положение, че обвързаната компетентност на президента е предпоставка за незаконосъобразност.

Или простичко казано - в Конституцията е заложено президента да наруши закона и Конституцията, като издаде Указ, финализиращ незаконосъобразно проведена процедура за избор на Главен прокурор.

 

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.