Община Бургас е сред одобрените участници за предоставяне на финансова помощ по най-новата програма на Министерството на туризма.
Чрез „Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини в България“ в следващите месеци ще се осъществи рекламна кампания на дестинация Бургас – Южно Черноморие на външни, атрактивни туристически пазари в партньорство с едни от най-големите туроператори в Европа и с летищния оператор на летище Бургас - „Фрапорт“.
Община Бургас бе одобрена като бенефициент по два проекта. По единия ще се изпълняват маркетинг дейности съвместно с най-големия туроператор за пазар Полша - ИТАКА. През последните години се забелязва засилен интерес и ръст на туристите от тази държава, която отново бе сред топ 5 на дестинациите за изминалия сезон на Летище Бургас. Вторият проект, който община Бургас ще разработва е в партньорство с Jet2Holidays чрез БТС (Бългериън Турист Сървисиз) за промотиране на дестинация Бургас на туристически пазар Великобритания. Цели се повишаване разпознаваемостта на България и нейното Черноморие, като сигурна и привлекателна дестинация на най-важния стратегически пазар в последните три десетилетия за региона.
Във всички проекти Бургас ще си партнира с общините от Южно Черноморие, като това обединение цели да наложи единен и разпознаваем бранд, а чуждестранните туристи да насочат още повече интереса си към морските общини и района на Странджа.
Общини-партньори в проектите са Несебър, Поморие, Приморско, Царево, Малко Търново. Предстои да се изпълняват проекти за пазари Полша, Великобритания, Чехия, Германия, Скандинавия и Дания. Дейностите ще бъдат свързани с изработване на атрактивни видеоклипове и графично съдържание, с което дестинация Бургас – Южно Черноморие ще бъде промотирана на съответните пазари. В рамките на програмата общините от региона ще разработят и предложат заедно с туроператорите различни туристически продукти, свързани със семеен, морски, здравен, спортен, фестивален и други видове туризъм. Ще се заложи на директна реклама в чуждестранните градове, обхващаща „горещи“ точки като метро станции, автобусни линии, дигитална външна реклама, както и онлайн реклама спрямо различни таргет групи и платформи.
Основната цел на новата процедура към Министерството на туризма и проектите, по които ще работи община Бургас е удължаване на туристическия сезон, както и повишаване на туристическата заетост в месеците извън активния летен сезон, повишаване имиджа на България и региона на различните пазари с качествено нови туристически продукти.