"Лидерите видяха, че могат да залъгват хората без да се появяват и без да става ясно, колко са некомпетентни"
Хората не са безгласни зрители и трябва да са активни участници в политическия процес, не да чакат политиците да им обещават, а да отидат и кажат "искаме това и това". Малко е обърната наопаки ситуацията у нас. Това коментира комуникационният експерт Любомир Аламанов в интервю пред БНР.
"В обществото ни има леко странна и противоречива идея, че политиката е сцена на която актьори играят, а хората са на столчета и гледат. Тази концепция е останала донякъде от комунистическия строй, където хората бяха безгласни букви. За съжаление това се пренесе и в съвременната демокрация. А тя е много вредна, защото хората не изграждат демократични рефлекси и не може да се осъществи едно от най-важните за истинската демокрация - личната отговорност", обясни Аламанов.
Според него ще се сбъднат прогнозите на много социологически агенции и политолози, че на изборите на 27 октомври избирателната активност ще е още по-ниска.
За липсата на лидерски дебати в предизборните кампании той обясни, че хората – избирателите, са позволили на политиците да водят кампания без да се появяват.
"Лидерите видяха, че могат да залъгват хората без да се появяват и без да става ясно, колко са некомпетентни в огромна част от политическата, икономическата и социалната сфера. Защото хората го допуснаха, бяха приспани. Хората допуснаха да бъдат приспани от явлението "спасител" – спуснат отгоре и ще оправи всичко. Спряха да гледат на политическите лидери като обикновени политици, натоварват ги с други функции. А политиците разбраха, че може да не се явяват", смята комуникационният експерт.
Дали хората отново ще допуснат да бъдат излъгани, ще видим след месец?
И коментира, че обществото ни е на ниво, "вярваме, че някой ще дойде и ще ни оправи":
"Това звучи по-лесно и разбираемо, отколкото "лихвения процент ще го смалим с пункт и половина и ще покачим на…". И хората отказаха да се образоват, да мислят, да се учат, да поемат отговорност."
Аламанов посочи, че новото в комуникацията е негативното – "лъжлива пропаганда, която ни отклонява от цивилизационния избор, да сме част от западната демокрация".