"Потребителите най-често се оплакват от дефектни стоки и проблеми, свързани с рекламациите, т.е търговецът на иска да поправи стоката, да я замени с нова или да върне парите на потребителя.
На второ място се оплакват от проблеми при пазаруване онлайн, когато те не могат да върнат своята стока в 14-дневен срок или я връщат, но търговецът не им връща парите". Това каза в предаването "Денят на фокус" на Радио "Фокус" Игнат Арсенов, директор на Дирекция "Контрол на пазара" към Комисията за защита на потребителите, по повод Деня на потребителя, 15-и март, който започва да се отбелязва през 1983 година.
"Чести са оплакванията, свързани с компетенции на други институции, към които ние препращаме, свързани с енергийните доставчици на топла вода и парно, както и с мобилните телефони и телевизия", добави още Арсенов.
По думите му, потребителите все повече знаят своите права, като много често те цитират и Закона в своите жалби.
"Потреблителят трябва да знае, че при проблем, на първо място той трябва да се обърне към търговеца, откъдето е закупил стоката. И ако от там не получи съдействие, той може да поиска съдействие от КЗП", посъветва той, като добави: "Не са много случаите, около 1% от потребителите, се обръщат директно към нас, а не уведомяват търговеца за проблема".
Арсенов припомни, че потребителят трябва да е активен, да осъществява нужното действие - да предяви рекламация, да върне стоката и едва след като търговецът реално не удовлетвори неговите права, тогава може да се намеси Комисията за защита на потребителите.