Над 6,4 млрд. лева са постъпленията в Националната агенция за приходите към 17 март, което е със 752 млн. лв. или близо 13% повече спрямо същия период на миналата година.

Това съобщиха от приходната агенция в опит да успокоят, че спадът в събираемостта на данъците през януари е преодолян и вече има по-големи данъчни постъпления спрямо миналата година. Както вече обясни финансовият министър Росица Велкова, през януари приходите от ДДС са били с 400 млн. лв. по-ниски от януари 2022 г. заради големи суми възстановен ДДС от износ и от ревизии, приключили в края на миналата година. Още през следващия месец изоставането е наваксано и постъпленията са превишени с 500 млн. лв.

До средата на март приходите за централния бюджет надвишават 3,7 млрд. лв., което е увеличение с 9,8 %, в сравнение с първите два месеца и половина на предходната година, се посочва в съобщението на НАП. Събраният данък върху доходите на физически лица е близо 742 млн. лв., от корпоративен данък – 57,2 млн. лв. и близо 2,6 млрд. лв. ДДС. Въпреки намалената ставка на ДДС за някои стоки и услуги от 20 на 9%, постъпленията от ДДС в бюджета бележат ръст с 9%, което се равнява на 211 млн. лв. повече в сравнение със същия период на м.г., посочват от НАП.

Приходите от осигурителни вноски към 17 март надвишават 2,7 млрд. лв., което е с над 425 млн. лв. или 18,5 % повече спрямо първите два месеца и половина на миналата година. 

От НАП напомнят, че през 2022 г. приходите в бюджета са близо 31,5 милиарда лева, което е с 3 милиарда повече, в сравнение с 2021 година. 

„Ръстът на приходите през първите месеци на тази година показва, че НАП работи ефективно дори и в настоящата трудна обстановка. Приходната агенция прилага законодателството еднакво спрямо всеки данъкоплатец, като се използват всички нормативни механизми за събиране на задълженията. Националната агенция за приходите е държавна институция, в която близо 8000 служители в цялата страна изпълняват задълженията си професионално и законосъобразно, и е недопустимо да бъде въвличана в политически спекулации и използвана в предизборни кампании.”, заяви изпълнителният директор на НАП Борис Михайлов.

Тагове: НАП, данъци

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.