Доклад на Европейската сметна палата констатира, че пътната инфраструктура в България продължава да бъде в незадоволително състояние. Строените с пари от ЕС пътища не се поддържат и завършват докрай.

"Дунав мост 2" е построен от години, но все още няма нормален път, по който да се стигне до него. Магистрала "Струма" е приоритет от повече от десетилетие, но и сега не е ясно кога ще бъде завършена. Магистралите в България са се удвоили след 2007 г. - от 418 км до 757 км през 2018 г., но след като бъдат построени, страната не се справя с поддържането им, а и не умее да планира адекватното изграждане на пътни връзки.

Това са някои от основните изводи за България в анализ на Трансевропейската пътна мрежа (ТEN-T), който Европейската сметна палата (EСП) публикува във вторник, 21 април. "Налице е напредък при изграждането на основната пътна мрежа на ЕС, но тя все още не функционира напълно", обобщава Ладислав Балко от ЕСП, който отговаря за доклада, пише "Капитал".

В България понастоящем само един от шестте трансгранични участъка на основната европейска мрежа е завършен - този към Турция (магистрала "Марица"). Два са в строеж - "Струма" и "Европа", съответно връзките с Гърция и Сърбия. От останалите три трансгранични направления едно е споделено с държава извън ЕС (Северна Македония), а две - с Румъния, като става дума за трасетата при дунавските мостове. Към момента на одита няма одобрени срокове и обезпечено финансиране за тяхното приключване.

Европейската комисия (ЕК) иска от България по-ясно да изтъква, че ключовият приоритет на инвестициите е завършването на автомагистрала "Струма", която е част от основната мрежа на ЕС. Вероятно това е намек, че действията на страната не са съвсем убедителни. 

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.