Екипът на Министерството на туризма обмисля нова маркетингова стратегия, която ще бъде насочена и към разширяване на пазарите, подчерта още министър Динкова.
САЩ е перспективен и желан туристически партньор и пазар за България. През 2019 г., преди пандемията от COVID-19, над 104 000 американски туристи са пътували до България. За първите 5 месеца на 2023 г., броят на гражданите на САЩ, посетили страната ни, е 30 469, което е ръст от 41% спрямо същия период през 2022 г.
Комбинираните туристически продукти имат голям потенциал, тъй като традиционно американските туристи предпочитат да съчетават посещения на възможно най-много туристически обекти с едно пътуване. В този смисъл, комбинирането на основните летни и зимни туристически продукти с възможности за балнео и СПА туризъм, както и посещения на културно-исторически забележителности, би бил все по-значим фактор при формирането на предпочитанията към страната ни от американските туристи. Допълни министър Динкова и предложи България да бъде представена като дестинация на американския пазар или B2B форум още през следващата година, ако това представлява интерес за американския пазар.
Развитието на българския туристически сектор е национален приоритет, отбеляза още министър Динкова. Според WTTC (Световният съвет по пътувания и туризъм), миналата година приносът на сектора на пътуванията и туризма нарасна с 25% до 10 милиарда лева, което представлява 6,5% от икономиката на България, приближавайки се до най-високата стойност от 2019 г. от 9,9% от икономиката.
Links
[1] https://liberta.bg/tags/%D1%81%D0%B0%D1%89
[2] https://liberta.bg/tags/%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8
[3] https://liberta.bg/tags/privlichane
[4] https://liberta.bg/tags/%D0%BA%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%82-%D0%BC%D1%8A%D1%80%D1%82%D1%8A%D0%BD
[5] https://liberta.bg/tags/zarica-dinkova
[6] https://liberta.bg/tags/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F
[7] https://liberta.bg/tags/%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0