Производителят може да издържи по-дълго на кризи, без да вдига цените, за разлика то магазините.Това каза Николай Генов, председател на хранителния кооператив "Хранкооп" в предаването "Денят на фокус" на Радио "Фокус" в коментар на темата за проблемите на потребителите в Деня на потребителя 15-и март.
От думите му стана ясно, че често цените на продуктите, закупени от производителя са по-високи от тези в търговската мрежа.
"Българите искат за правят салата от краставици и домати, но те в момента не са в сезон в България. Ако има излезли на пазара, то те са оранжерийни и то от отопляеми оранжерии", допълни той.
Все по-труден и дълъг става пътят на българската продукция от производството до търговската мрежа, като силно влияние върху цената й оказват и цените на горивата и тока. Това са директни разходи и не може да се продава на миналогодишни цени.
"Ние се опитваме да възпитаваме също активни потребители, да бъдат образовани и да следват природния закон на сезонното хранене. Най-здравословните зеленчуци, плодове и храни изобщо, е когато им е времето, а не когато искаме да ги консумираме", каза още председателят на хранителния кооператив "Хранкооп".
"Правим сравнение между цените на фермерските пазари и на другите пазари. Виждаме, че при производителите цените не поскъпват толкова, по-скоро се задържат. Това е логично, защото производителят може да издържи по-дълго на такъв тип кризи. Търговските вериги и търговците нямат много голям избор, когато се вдигат всички разходи, освен също да вдигат цени, най-вече заради транспортните разходи", обясни той.
Links
[1] https://liberta.bg/tags/nikolay-genov
[2] https://liberta.bg/tags/%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5
[3] https://liberta.bg/tags/%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8
[4] https://liberta.bg/tags/proizvoditel
[5] https://liberta.bg/tags/%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%86
[6] https://liberta.bg/tags/klient