liberta.bg
Published on liberta.bg (https://liberta.bg)

Каталог > Ясен Гуев: Отпадането на рекламата на хазарт в медиите сваля цените на bTV и Нова телевизия

Политическият знак кой взема решенията и в кой е властта е важен. И той показва, че решението за това се взема от ГЕРБ и ДПС, каза бизвес консултантът

Решението за ограничаване на рекламата на хазарт в медиите „пряко влияе върху процедурата, която върви в момента за продажба на дела на „Би си партнерс“ в „Юнайтед груп“. Това е групата, която в България притежава „Виваком“ и Нова телевизия“, каза пред "Свободна Европа" Ясен Гуев, ПР експерт и бизнес консултант. По думите му „ефектът от намаляването на рекламните приходи е спад в цената на Нова телевизия“.

Гуев каза, че „по отношение на бТВ ударът е доста по-сериозен, защото, ако гледаме финансовите резултати, групата на бТВ е два пъти по-малка като приходи от тази на Нова телевизия, а в печалби разликата е четири пъти“.

Според Гуев „Нова телевизия се справиха много по-добре с развитието на пазара, имайки предвид онлайн ресурсите, които развиха. Докато бТВ също се опита да направи нещо, но обемът е по-малък. Те изтърваха тази трансформация, а и цялостното им управление е изключително странно“.

Гуев каза, че и в двете компании започва процес по оценка на намаляване на бюджетите. „Нова телевизия има достатъчно ресурс и това е просто намаляване на печалбата, но те ще минат през това. бТВ не, че не могат да се справят, въпреки че ударът е голям, но въпросът е дългосрочно какво става следващата година“, каза Гуев.

Според него справедливият подход би бил промените в Закона за хазарта да влязат в сила от следващата година, за да се даде време.

Рекламата на хазарт в медиите е проблем, който се дискутира от години. През 2020 г. депутатите също поеха ангажимент да я ограничат, но това не се случи.

В началото на април парламентът отхвърли законопроект на партия „Възраждане“, който също предвиждаше ограничаване на рекламата на хазартни игри в медиите. „Политическият знак кой взема решенията и в кой е властта е важен. И той показва, че решението се взема от ГЕРБ и ДПС, т.е. това са партиите, с които трябва да се води диалог в бъдеще, защото нещата зависят от тях“, каза Ясен Гуев.

По думите му политическото влияние не минава през собственост, а през влияние през определени хора и влияние по отношение на приходната част на телевизиите.

„Това, което се случва в Нова телевизия, не е свързано с начина, по който тя отразява политическите процеси в момента, а е свързано с това с кого ще си говорят политиците в бъдеще. Защото те виждат, че върви процес по смяна на собствеността“, каза Гуев.

Според него, „ако искате сега нещо в Нова телевизия, трябва да стигнете до Драган Шолак. След шест месеца най-много, когато трябва да има смяна на собствеността, с кого ще си говорите, ако Драган Шолак си тръгне“. Шолак е сръбски бизнесмен, създател и акционер в „Юнайтед груп“.

Тагове: реклама на хазарт [1], медии [2], политическо влияние [3]

Liberta.bg

Стоян Тончев

Таня Анастасова

Светла Асенова

Полезни връзки
  • За реклама
  • Контакти
  • Подкрепете свободата на словото
  • Изработка на сайт от Artwebdesign.bg.

    Source URL:https://liberta.bg/yasen-guev-otpadaneto-na-reklamata-na-hazart-v-mediite-svalya-cenite-na-btv-i-nova-televiziya

    Links
    [1] https://liberta.bg/tags/reklama-na-hazart [2] https://liberta.bg/tags/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%B8 [3] https://liberta.bg/tags/politichesko-vliyanie